آموزش بازاريابي

۵۶ بازديد

آموزش بازاريابي


بازاريابي يكي از اركان اساسي مديريت ارتباطات در دنياي امروز است.


بازاريابي كه كاتلر(پدر مديريت بازاريابي نوين) آنرا اينطور تعريف كرده است.


فرآيندي اجتماعي و مديريتي است كه بوسيله آن، افراد و گروهها و خواسته هاي خود


را از طريق توليد،عرضه و مبادله كالا،خدمات هاي مفيد و با ارزش با ديگران تامين مي كنند.


دنياي امروز،دنياي تحولات سريع و گسترده در تمام ابعاد است.


حال و هواي تجارت نشان از جهاني شدن آن دارد.


فرآيندي كه منجر به حضور و رقابت تنگاتنگ مختلف تجاري شده بنابراين چنانچه شركتي


نتواند به اين موج شتابان فراگير بپيوندد در آينده اي نه چندان دور، به حاشيه رانده خواهد شد


و بسيار از فرصت هاي كسب و كار را از دست خواهد داد.


فروشنده امروز بايد در تماس نزديك با مشتري بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد.


فروش يكي از عوامل زير مجموعه بازاريابي است.


به عبارتي فروش انتهائي ترين عمليات بازاريابي در يك معامله است


ولي در عين حال شروع يك رابطه بلند مدت با مشتريان است.


فروشنده كسي است كه نياز مشتري را درك نموده و به منظور انتخاب صحيح مشتري


را صادقانه راهنمايي نمايد و سرانجام قادر باشد توافق و اعتماد مشتري را براي خريد جلب كند.


با توجه به نوع كسب و كار و شناخت درست از بازار هدف، بازاريابي را مي توان به سه دسته تقسيم كرد:


-          بازاريابي حضوري

-          بازاريابي تلفني

-          بازاريابي اينترنتي

با توجه به مطالب بالا به صورت تفكيك انواع بازاريابي تشريح مي گردد.


مزاياي بازاريابي حضوري

 

در بازاريابي براي تاثير بر مصرف كنندگان از وسايل مختلف ارتباط جمعي استفاده مي شود.


در اين نوع بازاريابي معمولا از مصرف كنندگان انتظار واكنش مستقيم مي رود. بازاريابي


مستقيم اين امكان را براي فروشندگان فراهم مي سازد كه به نحوي موثرتر و كارآمد تر


به اين بازارهاي كوچك توجه كرده و به آنها كالاهايي را عرضه كنند كه با نيازهاي آنان


هماهنگي بيشتر و بهتري داشته باشد كه به جرات مي توان گفت بهترين بازده


در حالت مستقيم است چرا كه مشتري از نزديك وقت گذاشته به صحبت هاي شما گوش داده و


خيلي راحت تر تصميم به خريد مي گيرد.

 

 

معايب بازاريابي مستقيم

 

بازاريابي مستقيم به دليل مسافت و هزينه اياب و ذهاب در حال رقابت با بازاريابي با پست،


كاتالوگ از راه دور،بازاريابي با تلويزيون و خريد الكترونيكي مي باشد.، بنابراين براي رقابت


با انواع ديگر بازاريابي بايد شرايط جديدتري بوجود آوريد كه همانند گذشته بتوان مشتري


را براي تصميم به خريد ترغيب كرد.


مزاياي بازاريابي تلفني

 

بازاريابي تلفني يكي از كانال هاي بازاريابي مستقيم است كه در صورت


كسب مهارتهاي لازم جهت استفاده صحيح از تلفن ميزان توفيق فروشندگان در نيل


به اهداف فروش بازاريابي را افزايش مي دهد.


 


بازاريابي تلفني هنري است كه اگر درست و در زمان مشخصي تماس گرفته شود


با سرعت بيشتري مي توان با كمترين هزينه با فهرستي از مشتريان صحبت كرده و


نهايتا موفق به تنظيم قرار ملاقات براي عقد قرارداد انجام گيرد.

 

 

معايب بازاريابي تلفني

 

تلفن ابزار مناسبي است نه فقط براي فروش بلكه براي تبليغات. به عبارتي يك


نوع يادآور كننده است تا مشتريان همواره به ياد بياورند كه ما در كنار آنها هستيم


و چيزي است كه شايد در زمان حضوري بتوان انرا تشريح كرد و فروخت


و چون مكن است پيگيري درست انجام نگيرد مشتري از ليست خريداران شما درآيد و


كس ديگر بتواند راحت تر وي را مجاب به خريد كند.



مزاياي بازاريابي اينترنتي

 

بازاريابي اينترنتي عملا از ديد ميزان هزينه لازم براي جذب مشتري هدفمند، ارزان است.


شركتها مي توانند با صرف هزينه اندكي نسبت به تبليغات به روش سنتي در معرض


مشتريان بالقوه زياذي قرار گيرند و درنتيجه مشتريان خيلي سريع به آنچه مي خواهند مي رسند.

 

 

معايب بازاريابي اينترنتي

 

از ديد خريداران، عدم توانايي در لمس محصولات، ديدن از نزديك محدوديت هاي 


بازاريابي اينترنتي را تشكيل مي دهد و ممكن است اكثر مردم دسترسي كامل


به اينترنت نداشته باشند. خوشبختانه دسترسي به اينترنت امروزه با سرعت زياد


در حال گسترش است و نسل جديد به احتمال زياد سواد اينترنتي و دسترسي


به اينترنت را خواهند داشت.


شما با دانلود كتاب بازاريابي يا دانلود جزوه بازاريابي از سايت مشاوره

مي توانيد به اطلاعات مفيدتري دست پيداكنيد.


آموزش بازاريابي

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.